Słucham, ale czy słyszę? Jak rozmawiać o zdrowiu psychicznym z dziećmi i młodzieżą oraz samemu nie zwariować Rozmowa z Karoliną Ziegart-Sadowska

Słuchać, to nie to samo co słyszeć. A w międzypokoleniowym szumie, różnych perspektywach i doświadczeniach może być nam trudno się połapać. W jaki sposób mówić, aby być usłyszanym i jak słuchać, aby zrozumieć?

W tej rozmowie nie ma gotowych rozwiązań, są jednak podpowiedzi dotyczące tego, jak komunikację budować. Bo tak, nie stanie się ona od razu – potrzeba czasu, wielu prób i błędów, a ten proces nigdy się nie kończy. Zamiast tego ewoluuje, tak jak uczestnicy takich konwersacji.

Uwaga! Od 37:07 fragment dla bliskich Wam młodych ludzi, co by mogli też usłyszeć kawałek dla siebie.

Ten odcinek jest drugim z trzech, które realizuje we współpracy z @manymornings producentem najfajniejszych skarpet na świecie. A ekipa od kolorowych skarpetek oprócz psychoedukacji przekazuje 15000 zł na @fundacjadajemydzieciomsile. Za każde 50 zł z tej puli to realna pomoc – jedna rozmowa telefoniczna dla dziecka w potrzebie i kryzysie. Dodatkowo, od każdej dziecięcej pary skarpet sprzedanej w grudniu Many Mornings przekazuje 1 zł do tej puli. Z jakim wynikiem skończy się ta akcja? 

W grudniu skupimy się na komunikacji międzypokoleniowej. Ale kto wie… może i będzie to cenna wiedza dla naszej komunikacji z wewnętrznymi dziećmi? 🙂

Zapraszam do słuchania! A z praktyki dodam, że lepiej się słucha w kolorowych skarpetkach 😉

Możesz posłuchać także na:

Brak komentarzy

Napisz komentarz