Gotowi na białą godzinę? O znaczeniu zachowań zabezpieczających.

Uwielbiam, kiedy pojawia się śmiały klient, rzuca wyzwanie i… udaje się to połączyć z psychoedukacją! I tu, moim zupełnie nieskromnym zdaniem, połączenie interesujące.

Otóż…

Przygotowujecie się na czarną godzinę? Trzymacie oszczędności? Wierzycie, że lepiej przygotować się na najgorsze, żeby pozytywnie się zaskoczyć?

A co gdyby odwrócić narrację i przygotować się do realizacji… BIAŁYCH GODZIN?

W tym odcinku wraz z @ingpolska rozpracowujemy ciasne sidła zachowań zabezpieczających: co tracimy szykując się na najgorsze, czy naprawdę nas to zabezpiecza, ile napięcia i czasu przepalamy na budowanie katastroficznych scenariuszy w głowie i czy są one gwarantem bezpieczeństwa, a także jak budować i realizować cele, plany i marzenia solo, w grupie lub na rzecz innych.

A temat bierze się z akcji organizowanej przez patrona, czyli ING. ING Bank Śląski zachęca do tworzenia pozytywnych postanowień, które chce się realizować i odkładania na tzw. białą godzinę. W ramach akcji ING zachęcał Polaków do zgłaszania swoich postanowień związanych z białą godziną i ciekawym przeżyciem z bliską osobą, które później zostały wyświetlone na ekranach multimedialnych w największych miastach Polski. Postanowienia zostały już wysłane, kilku z nich tutaj się przyjrzymy, ale Wy możecie samodzielnie zastanowić się nad tym co i dlaczego powstrzymuje Was przed przekłuciem swoich białych godzin w czyn.

GROMKIE brawa dla partnera, a Was zapraszam do wysłuchania odcinka.

Literatura:
DeHart, W. B., Friedel, J. E., Lown, J. M., & Odum, A. L. (2016). The Effects of Financial Education on Impulsive Decision Making. PloS one, 11(7), e0159561. ⁠https://doi.org/10.1371/journal.pone.0159561⁠

Gut, A., Miciuk, Ł., Gorbaniuk, O., Gut, P., & Karczmarczyk, A. (2021). Cultural management of terror and worry during the COVID-19 pandemic: How religiosity and a dream of human solidarity help the Polish people cope. Frontiers in Psychology, 12, 790333. ⁠https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.790333⁠

Friedline, T., Elliott, W., & Chowa, G. A. N. (2013). Testing an asset-building approach for young people: Early access to savings predicts later savings. Economics of Education Review, 33, 31–51.⁠ https://doi.org/10.1016/j.econedurev.2012.10.004⁠

Możesz posłuchać także na:

Brak komentarzy

Napisz komentarz